Ogłoszenie

Forum nieaktywne.

...ale może kogoś zainteresuje autorski blog jego twórcy: http://powidokisolipsysty.blogspot.com/

O co tu chodzi, czyli jak wytłumaczyć niewytłumaczalne. Wejdź, jeśli chcesz głębiej poznać (propagandę) forum. Uwaga! Silnie uzależnia!

Użytkowników prosi się o codzienne klikanie w toplisty (kliknij tutaj, aby zagłosować na wszystkie).

Wstępny nabór na mistrza (mistrzów?) gry!

#1 2012-08-28 11:35:21

Nowy Świat

Forum w klimatach płaszcza, grogu i szpady

Zarejestrowany: 2012-08-28
Posty: 1

Nowy Świat


Nowy Świat

ZARYS FABULARNY

W roku 1645 sytuacja na mapie świata stawała się coraz bardziej niespokojna. W Europie trzy mocarstwa walczą o dominację na Starym Lądzie, na bliskich i odległych wodach, jak i w Nowym Świecie.

Hiszpanii, która do tej pory rządziła i dzieliła poza swoimi granicami, zaczęła zagrażać konkurencja ze strony dwóch państw coraz to dynamiczniej rosnących w siłę. Brytyjczycy, ustabilizowawszy wewnętrzną sytuację, wypatrzyli ogrom możliwości wzbogacenia się, a co z tym idzie, wzmocnienia swojej pozycji w Europie, w zdobywaniu bogactw odległych ziem, setki mil za bezkresem oceanów. Francuzi natomiast, biernie uczestnicząc w rozgrywkach polityczno-militarnych, tak naprawdę budowali imponującą sieć popleczników w wielu rejonach, o które jawnie walczyli pozostali. Tajnych zwolenników, którzy czynnie działali na rzecz państwa francuskiego, ulokowano na niezliczonych wysepkach, portach, jak również na różnych stanowiskach władz Wielkiej Brytanii i Hiszpanii.

Państwo półwyspu Iberyjskiego, pod rządami Filipa IV, jest w trakcie swoistej krucjaty na rzecz szerzenia chrześcijaństwa, nie tylko na Starym Lądzie. Tysiące tych, którzy nie chcieli przyjąć dobrowolnie, lub pod przymusem, wiary w Jezusa Chrystusa oddało swoje życie w obronie własnych przekonań i religii. Następstwa tej „świętej misji”, jak nazwał ją władca Hiszpanii, odbijają się echem tysiące mil wokół.
Religijne eskapady habsburskiego władcy, angielskie wyprawy po drogocenne kruszce i przyprawy, oraz francuskie, między portowe podróże statkami pełnymi darów dla przekupnych władz, spowodowały wzrost aktywności piratów. Ci, którzy do tej pory jedynie na morzu kąsali mocarstwa, teraz zaczynają wyrastać na poważny problem państw europejskich. Są to licznie zorganizowane grupy, jak Czarne Brody pod przywództwem Wyszczerbionego Kła, czy też Dwa Ostrza Francisa Strasznego, jak również pomniejsze załogi. Władcy, którzy co chwilę są grabieni przez piratów, nie mogą pozwolić sobie na jawne wykorzystanie marynarki: „Nie godzi się floty monarchii wysyłać na walkę z nieokrzesaną bandą degeneratów”. Te słowa Karola I Stuarta, o dziwo, popierają pozostali władcy, a rozwiązaniem narastającego problemu stają się korsarze. Ci doświadczeni byli piraci lub żeglarze doskonale odnajdują się w nowej sytuacji, a ich poczynania stają coraz śmielsze nawet w stosunku do swoich pracodawców, jak i do eskapad trzech największych flor: Navy Royal, Armady Espaniol oraz La Royale.

Również na lądzie Starego Świata rozgrywa się walka o władzę i bogactwa. Gubernatorowie, baronowie, szlachta, czy przeciętni sklepikarze częściej sięgają po nie do końca legalną pomoc. Najemnicy, igrając sobie z władzami porządkowymi miast, zdobywają coraz to więcej zleceń, za które żądają większego wynagrodzenia, zdając sobie sprawę, iż są potrzebni bardziej, niż kiedykolwiek.
W całym tym wyścigu żyją zwykli obywatele, którzy chcą trzymać się od niego z dala, starając się związać koniec z końcem. Swoją ciężką pracą, sprytem czy też drobnymi oszustwami zdobywają zarówno chleb, jak i pozycję w społeczeństwie, by zapewnić sobie i swoim rodziną lepszy byt.

STYL i FORMA

Nowy Świat to storytelling z nikłymi elementami rpg. Wszelkie poziomy postaci, nabywane i levelovane umiejętności, zdolności itp. nie będą tu miały miejsca. Również brak tu rzutów kostkami, czy zawiłych systemów matematycznych.
To czysta narracja w trzeciej osobie.
Estetyka i ortografia – to bardzo istotne punkty na tym forum. Istny konik Administratora, który bacznie czuwa, by stylistycznie, według ściśle opisanych zasad, pisać posty.

KARTY POSTACI

Kilkanaście punktów do wypełnienia, według wzoru. Oprócz standardowych pozycji, jak charakter, wiek, czy ekwipunek, gracz podaje trzy umiejętności bojowe, z czego dwie są jego specjalizacją, a jedna słabym punktem. Dla przykładu: bohater potrafi rzucać nożami oraz władać kordelasem, jednak kompletnie nie radzi sobie z bronią palną.
Dodatkowym punktem w KP jest podanie wiedzy i doświadczenia. Ta pierwsza dotyczy znajomości realiów, w jakim rozgrywa się przygoda w Nowym Świecie, a druga, doświadczenia w pbf’ach, storytellingu. Tego typu informacje będą przydatne dla Mistrza Gry i innym Graczom, by odpowiednio wyważyć rozgrywkę. Nie chcę, by na forum „starzy wyjadacze” czuli się jakby ich traktowano po macoszemu, a zupełnie początkujący Gracze przestraszyli się wysokim poziomem trudność misji, czy zawiłości pbf’owych.
Również w widocznym przy postach profilu Gracza widnieją informacje na temat umiejętności codziennych, bojowych, jak również ilości dukatów – waluty w grze. Wszystkie te dane będą pomocne dla prowadzenia rozgrywki.
Dodatkowo stworzony został album avatarów dla potrzeb rozgrywki. Obrazki z sieci powrzucane wedle kategorii-frakcji.


FRAKCJE

W grze, na dzień dzisiejszy istnieje 5 frakcji, które może wybrać Gracz:
- Obywatel,
- Najemnik,
- Royal,
- Pirat,
- Korsarz.

Oczywiście każda z nich charakteryzuje się odmiennymi cechami, jednak co istotniejsze, każda z nich posiada inny AUTORSKI SYSTEM WYNAGRADZANIA, zwany Zasadami ASW.
Jest to swoista nagroda za wykonanie kilku misji, których Gracz się podejmuje (wyjątkiem są Obywatele). Każda ukończona przygoda zaprocentuje profitem, różnym dla każdej frakcji. Gdy już zdobędzie się odpowiednią jej określoną ilość, gra pozwoli na istotne rozwinięcie bohatera, jak również samego Gracza.

Dla przykładu Korsarze oraz Obywatele:

- Korsarz: Mistrz Gry decyduje ile dukatów uda Ci się uzyskać z danej misji. Kiedy uzbierasz ich 30 000, możesz wykupić list kaperski i zmienić monarchę, służąc pod inną banderą. Twoje misje będą się od tego momentu różnic, zgodnie z wcześniej opisanym charakterem działań poszczególnych państw.
W pewnym momencie otrzymasz od obecnych władz mapę, która wskaże Ci nieznane dotąd rejony. Misja, na którą zostaniesz wysłany, nie będzie widoczna dla innych Graczy i co ważne, jej efekt wpłynie na globalną fabułę i zależności, które następnie ujawnione, wpłyną na grę pozostałych Graczy.

- Obywatel: Obywatele, jako jedyna frakcja w grze, nie posiada typowego Autorskiego Systemu Wynagradzania. Członkowi tej rangi Mistrz Gry proponuje prowadzanie przygód związanych z fabułą, którą Gracz sam opisał w Historii swojej Karty Postaci, co pozwoli Graczowi na zgłębienie tajemnic swoje żywota, przed zaczęciem przygody w Nowym Świecie.

Jeśli ciąg logiczny oraz fabularny pozwala, można zmienić Frakcję.

ZAPRASZAMY!

Offline

 

Copyright © 2012 Śmiertelna Opowieść

Reklama | Misja forum | Kontakt | Prawa autorskie | Współpraca | Inspiracje | Poprawność językowa | Prywatność | Administracja | PBF?

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
prace licencjackie na podstawie filmów www.pecjgora.pun.pl kurs taxi silnik pod tibie 8.1 historia wojska polskiego w skrócie